Multinet Up Araştırması: İşverenlerin Fayda Uygulamaları Artıyor
Multinet Up, yan hak uygulamaları ve çalışanlara sağlanan faydalar kapsamında kurumsal hediye tercihlerini ortaya koyan pazar araştırmasının sonuçlarını paylaştı.
Şirketten yapılan açıklamada, Multinet Up’ın Quantum Research iş birliğiyle işletmelerin kurumsal yardım ihtiyaçlarını karşılama yöntemleri konusunda 1.500’den fazla büyük, orta ve küçük ölçekli şirketin katıldığı araştırmanın 2023 sonuçları, paylaşıldı.
Buna göre; Çalışan yardımı sağlayan işletmelerin oranı 2022’de yüzde 60 iken, 2023’te bu oran yüzde 65’in üzerine çıktı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Bora Işık, Quantum Research ve Quantum Research ile yapılan pazar araştırmasının sonuçlarına göre çalışan desteği sağlayan işletme sayısının her yıl arttığını belirtti. MultiGift kullanan işletmelerden aldıkları geri bildirimler.
Işık, “Çalışan motivasyonunu ve işyerine bağlılığını artırmak amacıyla yılbaşı, yıl dönümü, evlilik, kıdem ödülleri gibi özel günlerde uygulanan kurumsal yardım uygulamaları, daha çok toplumsal dayanışmanın olduğu bayram dönemlerinde gerçekleştiriliyor. Çalışanın refah düzeyini meşru müdafaa eğilimlerinin bir yansıması olarak okumak mümkündür.” ifadeleri kullandı.
“İşverenler dengenin doğru kullanılmasına önem veriyor”
Bora Işık, kurumsal yardım başvurusunda bulunan işverenlerin tercihlerinde etkili olan unsurlara değinerek, işverenlerin çalışan için tanımlanan dengeyi amacına uygun olarak kullanmasını önemli gördüklerini belirtti.
Çalışan yardımı konusunda işverenlerin birincil ve öncelikli ihtiyaçlarının karşılanmasının önemli olduğuna işaret eden Işık, şu bilgileri verdi:
“Bir diğer değerli tercih unsuru da bu dengenin kullanılabileceği markaların sayısı ve kalitesidir. Çalışanların geniş seçenek yelpazesine sahip olması ve saygın markalardan oluşan harcama noktalarına kolay ulaşabilmesi patronlar tarafından çok beğenilmektedir. Üçüncüsü patronların marka kart tercihlerini etkileyen en değerli unsur onlara sağlanan indirim oranlarıdır.Multinet Up Belirli aralıklarla yaptığımız pazar araştırmaları ve tüketici anketleri sonucundaki değerlendirmeler ile her zaman yeni analizler üretir, MultiGift çatısı altında sunduğumuz çalışmaların çeşitliliğini, bu çalışmaların avantajlarını ve dijital kullanım alanlarını çeşitlendiriyoruz.”
Işık, bu aksiyonlar sonucunda patronların taleplerine aktif olarak cevap verdikleri için MultiGift’i tercih eden işletmelerin sayısının hızla arttığını ve son 3 yılda 4 kat büyüme kaydettiklerini vurguladı.